خرید ماشین چاپ فلکسو کمی شبیه به خرید خودرو است. خریداران به دنبال کیفیت بالا، عملکرد خوب، ایمنی و به طور کل انتخابی منطقی هستند. این کار بدون شک یک سرمایه‌گذاری اساسی محسوب می‌شود. هیچ ترس و نگرانی وجود ندارد به شرط آنکه بدانید به دنبال چه چیزی بگردید و چگونه دستگاه جدید خود را با سایر تجهیزات چاپ فلکسو هماهنگ ‌‌کنید، در اینصورت است که می‌توانید در کمترین زمان، بهترین ماشین‌آلات چاپ را انتخاب کنید.

این مقاله با جزئیات به فوت و فن‌های خرید یک “ماشین چاپ فلکسو مناسب” می‌پردازد.

ماشین‌آلات چاپ فلکسو بر أساس جنس چاپی

اولین موردی که باید به آن توجه داشته باشید نوع بستری است که روی آن چاپ می‌کنید. چاپخانه‌های فلکسو می‌توانند از جنس‌های چاپی زیر استفاده کنند:

همه‌ی ماشین آلات چاپ، قادر به چاپ بر روی انواع بسترها نیستند، پس در انتخاب آن دقت کنید. حتی اگر در حال حاضر روی جنس‌های ذکر شده چاپ نمی‌کنید باید بررسی کنید دستگاه مورد نظرتان قابلیت چاپ روی انواع جنس چاپی را داشته باشد زیرا ممکن است در آینده تصمیم بگیرید که خطوط تولید خود را توسعه دهید.

نکات انتخاب ماشین‌آلات چاپ فلکسو

همان‌طور که در مورد ماشین‌آلات چاپ فلکسو تحقیق می‌کنید برای انتخاب بهترین گزینه، چهار معیار اصلی زیر را در نظر داشته باشید:

  • فرآیند تولید
  • عملکرد
  • کیفیت
  • هزینه

فرآیند تولید

مطمئن شوید که کسب و کار شما برای ورود ماشین‌آلات جدید فلکسو آماده است. جهت تصمیم‌گیری صحیح، در کنار فرآیند تولید به سؤالات زیر فکر کنید:

آیا برای استفاده از ماشین جدید به امکانات بیشتری نیاز دارید؟

آیا باید کارمندان خود را آموزش دهید یا “نیروی جدید” استخدام کنید؟

آیا ماشین جدید روند فعلی تولید شما را تسریع می‌کند یا “روندی جدید” باید تنظیم کنید؟

اگرچه ممکن است این موارد ملاحظات قابل توجهی به نظر نرسند، اما می‌توانند تفاوت زیادی در هزینه‌های مربوط به راه‌اندازی و گردش کار ایجاد کنند.

عملکرد

ماشین‌آلات چاپ فلکسو، برای افزایش عملکرد می‌توانند دارای خصوصیات زیادی باشند. بسته به نیاز کسب‌وکار خود، ممکن است بخواهید دستگاهی را انتخاب کنید که شامل قابلیت‌های زیر باشد:

  • سیستم تسمه نقاله
  • سیستم خشک‌کن اضافی
  • تمیزکننده‌های جنس چاپی
  • سیستم‌های اتوماتیک تأمین مرکب

هنگام بررسی ویژگی‌های مختلف ماشین چاپ، فقط به آنچه که کسب و کار شما در حال حاضر نیاز دارد فکر نکنید، بلکه نیازهای پنج سال آینده چاپخانه خود را پیش‌بینی کنید و بسنجید به چه ویژگی‌های مازادی در چاپ فلکسو نیاز دارید. در طولانی مدت، این ویژگی‌های مازاد ممکن است روند چاپ شما را کارآمدتر کرده و در هزینه‌های شما صرفه‌جویی کند؛ پس مجهزترین ماشین چاپ را انتخاب کنید.

کیفیت

هر زمانی که لازم است هزینه زیادی بپردازید، خرید یک محصول باکیفیت از حداکثر اهمیت برخوردار است. تعداد بسیاری تولیدکننده شاخص دستگاه چاپ فلکسو وجود دارند که برای ماشین آلات خود ضمانت‌نامه ارائه می‌دهند. سعی کنید از شرکت های به نامی مثل Mark Andy، Nilpeter و MPS خرید کنید.

هزینه

برای هر خریدار، هزینه ماشین‌آلات فلکسو مهم‌ترین امر است، هنگام خرید یک خودرو ممکن است برای برند آن هزینه کنید اما در مورد تجهیزات فلکسو، شما برای کیفیت ماشین‌آلات، هزینه می‌پردازید. البته به این نکته توجه کنید که خرید یک ماشین چاپ کم آپشن یا بی‌کیفیت، شاید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند اما در طولانی مدت آسیب‌های جدی به کسب و کارتان خواهد زد. ممکن است، ماشین‌آلاتی از تولیدکنندگان ناشناخته یا تجهیزات دست‌دوم چاپ فلکسو دارای مشکلاتی در عملکرد یا ضمانت‌نامه فاقد اعتبار باشند. پیشنهاد می شود، دستگاه‌های نو خریداری کنید و با فروشندگانی کار کنید که منبع معتبری برای سرمایه‌گذاری هستند یا از سایر راه حل‌های خرید استفاده کنید که نیازی به فدا کردن کیفیت و عملکرد ندارند.

با سایر تجهیزات، عملکرد را بهبود ببخشید

اگر شما دارنده یه ماشین چاپ فلکسو هستید، تجهیزات جانبی را در نظر بگیرید که می‌تواند کارایی و عملکرد دستگاه شما را بهبود بخشد. اسلیوهای الاستومر با کاهش زمان راه‌اندازی و به حداقل رساندن اتلاف هزینه، کارایی را افزایش می‌دهند. آنها یک راه برای چاپ زیست‌پایشی، انعطاف‌پذیر و بادوام هستند و در برخی موارد تا سه برابر بیشتر از سایر موارد دوام دارند همچنین هنگام استفاده از مرکب‌های پایه حلال، متورم نمی‌شوند. اما جدا از تجهیزات مازاد، راه حل‌های پیش از چاپ را در نظر بگیرید. دارا بودن دانش تخصصی در زمینه‌‌های طراحی گرافیک، مدیریت رنگ و نمونه‌سازی اولیه در چاپ می‌تواند منجر به صرفه‌جویی در هزینه و زمان شود.

کسب و کار خود را با ماشین آلات مناسب چاپ فلکسو ارتقاء دهید

مرحلۀ تحقیق در انتخاب ماشین‌آلات چاپ فلکسو جدید، ممکن است نیازمند صرف زمان باشد. در گرفتن این تصمیم عجول نباشید، زیرا ماشین چاپی که انتخاب می‌کنید تأثیر قابل توجهی در عملکرد کسب‌وکار شما خواهد داشت. با در نظر گرفتن این نکات، ماشین چاپی را انتخاب کنید که در “طولانی مدت” پاسخگوی نیازهای شما باشد.